Sunday, August 23, 2009

Dop och packning



Imorn smäller det! Herregud jag kan knappt tro att det är sant...känns overkligt. Men imorrn åker jag!!



Idag var det dop för min söta lilla kusin. Tur att det var idag så jag hann vara med innan jag åker. Jag hade nämligen äran att få vara fadder åt Leon Micael Love. Han var hur snäll som helst i kyrkan. Jag var lite nervös att han skulle skrika, men inte då...
Snitsade till det lite genom att läsa en dikt som passade väldigt bra och jag tro de var nöjda med mig...Det var en tjej från Töreboda som sjöng, och jag säger då det. Hon kunde sjunga. Galet fint var det. Hon hade även en kille som kompade med gitarr. Också grym. Var tur att jag inte hade erbjudit mig att sjunga för det hade nog blivit lite platt efter hennes framförande....=)..
Efter kyrkan var det smörgåstårta och fika. Mums! Kul att få träffa släkten på mammas sida en sista gång innan jag åker. Lite synd att man inte träffas oftare men det är svårt när alla bor på olika ställen.

Nu är det alltså sista kvällen hemma på ett tag....vet inte riktigt hur det känns. Jag känner inte så mycket faktiskt. Är mer som en robot som ordnar med det sista nu...men det kommer nog imorrn...
Nej, det blir väl till att gå och väga in sina väskor en sista gång för att vara säker på vikten. Man vill ju inte få betala för övervikt.
Längtar så tills imorrn för då får jag träffa Katharina, från Tyskland, som ska bo på samma ställe som jag. Verkar vara en jätte härlig tjej och det känns som vi kommit väldigt nära varandra bara genom mail. Det känns väldigt bra att känna nån, så man inte är helt själv på planet =)...

Ha det bäst och nästa inlägg kommer från USA!!! (kan dröja lite för vet ej om jag kommer ha tillgång till någon dator den första tiden)

2 comments:

  1. Hej kusin! Lycka till nu i det stora landet på andra sidan :-P hoppas du får ett bra år nu! Du får gärna kika in på min blogg ifall du vill :) många kramar från Jacqie

    ReplyDelete
  2. Hon är framme nu iaf! :)

    ReplyDelete