Friday, August 28, 2009

Hello America!!!
















Vilken start! Kan knappt fatta att jag ar har. Vet inte ens vart jag ska borja, men jag forsoker. I mandags startade min resa som jag har forberett mig for ett tag. Kan inte saga att jag hade sa stora problem med resan, visst var det jobbigt att saga hej da till mor och far pa flygplatsen men sjalva resan gick hur bra som helst. I Tyskland motte jag upp Katharina, min raddning, som jag pratat med en hel del nu innan och vi bor inte langt ifran varandra, vilket kanns kanon.
Efter 9 harliga timmar i luften landade vi i otroliga New York. Hotellet var kanon och det basta var att jag och Katharina fick bo i samma rum och vi hade en underbar utsikt over the Hudson river.
Det var ju alltsa pa Sheraton hotel i NewJersey som min aupair akademi hade sin utbildning och dar var jag i tre dagar och fick lara mig hur man ska hantera barn. Sa nu ar jag alltsa en expert! Eller kanske inte, expert kan man nog aldrig bli. Men jag har fatt ganska mycket hjalp och ideer. Vi var ungefar 130 aupairer och det var 26 nationer representerade och det var ganska haftigt.
Instruktorerna var jattebra. Judith (den basta!) var hur galen som helst. Hon hade hur mycket energi som helst och var bara asbra.
Andra dagen vi pa en sightseen i The Big Apple. Hur grym ar inte den staden? Den ar galen!! Vi var vid Times Square och det var en otrolig upplevelse. Allt folk, alla bilar, alla affarer. Allt var enormt. Vi var inne i en M'n M affar och dar fanns allt du kan tanka dig, och lite till =)
Igar kom jag till familjen, efter 6 timmar i luften igen. Kanner av jetlagen lite men det gar battre an jag trodde. Jag kom ganska sent sa barnen lag och sov nar jag kom.
Rummet, och huset, ar jattefint och jag tror inte det kommer bli nagra problem att trivas har! Det basta i rummet ar min garderob som jag kan ga in i! Har alltid velat ha en san!
Idag akte vi till Gasworks park och lekte dar ett tag. Vi klattrade, spelade fotboll, kastade fresbee och bara hangde. Det ar ju galet fint har och det ar vatten overallt vilket ar toppen. Vi kopte hamburgare och satte oss vid vattnet och kakade, hur later inte det?
Imorgon ska vi se Fredrik Ljungbergs Sounders spela och det kommer bli jattekul!!
Detta var en liten kort resume av min borjan och jag lovar att ni kommer hora mer av mig for jag tanker inte lamna det har stallet i forsta taget!!
Till alla mina alsklingar hemma i det avlanga landet: Jag alskar er alla och saknar er!!

No comments:

Post a Comment