Thursday, August 20, 2009

Hos min Sara


Igår och idag var det Malmö som stod för uppehället. Denna gång i form av min allra bästa Saras lägenhet som hon delar med en kompis som inte för stunden var hemma. Kom dit vid halv fem igår och då bar det direkt av till Ldb:s hemma arena för en träning och jag fick sitta på läktarn och mumsa på korv med klyftpotatis medan Sara tränade. Efter det gick vi till lägenheten och fräschade upp oss och käkade lite till. Jättefin lägenhet by the way!

Turligt, eller oturligt ;), var det Malmöfestivalen så vi begav oss iväg för att se på Dead By April som skulle spela i Folkets Park (Amiralen) Men som vanligt med Sara fastnade vi på vägen hos någon hon kände så vi hann inte. Men jag deppa inte för det. Fick en trevlig pratstund med en telefonförsäljare!

Kvällen avslutades hemma i soffan, smaskandes på engelsk konfektyr för 80:-!! samtidigt som vi kikade på Zlatan. Tyvär var det ju ingen toppen match så bägge somnade inanna domarn blåste av =)

Upp tidigt till skolan. Där lyssnade vi på en polis, Jan, jätteintressant men ändå ingenting för mig. Har inte riktigt det psyket.

Hennes kompisar var sjukt roliga så jag tror inte hon kommer ha tråkigt under sitt år där nere!!

Dagen gick sedan åt till att flänga runt och få iordning på Saras CV och tillslut få i sig en god pastarätt på en Italiensk restaurnag. Mums!

Lika tråkigt idag, som i Jönköping, att säga hejdå till en av sina allra bästa vänner men vi vet ju båda att vi kommer att ses.

Tågresan hem var faktisk ganska skön. Jag gillar att åka tåg. Man hinner verkligen med och se hur vackert vi har det här i Sverige och man får tid att tänka.


Bara 4 dagar kvar!!!

No comments:

Post a Comment